Twee zuid spaanse steden, een paar dagen camping en aankomst in Frankrijk!

9 augustus 2013 - Toulouse, Frankrijk

Momenteel zijn we op bezoek bij Josselin in Toulouse, de jongen die we ontmoet hebben in Chefchaouen. We hebben dus flink wat kilometers gemaakt sinds het vorige reisverhaal.

Aangekomen in Malaga gingen we op zoek naar een slaapplek, daarna zouden we gaan eten. Dit was minder makkelijk dan we hadden verwacht. We gingen de hostels af die we op internet hadden gevonden, en na drie keer te horen dat het vol was kregen we het idee dat dit overal zou zijn. We zagen aardig wat backpackers wanhopig rondlopen door de stad en we besloten in een restaurant met wifi te gaan zitten om wat hostels op te zoeken. We gingen om de beurt een rondje lopen langs wat hostels, zodat we de backpacks konden laten staan, dat loopt wat makkelijker.
rond 22:00 hadden we nog niks, en besloten de nacht door te halen.

We gingen langs een hostel waar de dag erna nog wel plek was, om te boeken voor die dag en te vragen of we de backpacks daar konden laten staan, om er nog wel een goede avond van te maken. De receptionist belde met zijn baas en na het gesprek zei hij, you are very very lucky. Hij zei dat hij twee matrassen zou uitleggen in de woonkamer, waar we konden slapen voor 10 euro per persoon.
Hiermee waren we natuurlijk superblij mee, bedankte hem en na het inchecken gingen we de stad in om te eten, we stierven van de honger, omdat we pas wilden eten na de slaapplek geregeld was. Na het eten waren we kapot en erg blij dat we toch een slaapplek hadden gevonden. We gingen slapen om de volgende dag de stad verder te verkennen.

Malaga is een mooi stadje, met veel musea en beziensaardigheden. We hebben er wat rondgelopen, een oud middeleeuws gedeelte bezocht en hier en daar wat gegeten. 's Avonds hebben we een jongen ontmoet in het hostel, waarmee we uit gingen in een foute club, waar we flink wat salsa hebben gedanst. Uiteindelijk gingen we een beetje laat terug en de volgende ochtend gingen we een beetje brak de bus in naar Granada.

In Granada gingen we direct naar een informatiepunt om een kaart te kopen. Omdat we eigenlijk weinig wisten van de stad kregen we een heel verhaal te horen van de mevrouw achter de balie, gepaard met heel wat aanbiedingen voor een hotel, een paar tours en toegang tot de bezienswaardigheden daar. We sloegen alle aanbiedingen af en gingen zelf richting het hotel wat we aangeboden hadden gekregen voor 28 euro per nacht. Op internet hadden we 25 euro gelezen, en daar aangekomen kregen we de kamer voor 25. Blij dat we ons niet hebben laten oplichten.. De twee nachten daarna sliepen we in een hostel van 9 euro. De tour die we aangboden kregen voor 10 ipv 20 bleek ook gratis te kunnen en die zouden we de dag daarna doen. De eerste dag hebben we wat rondgelopen, en cana y tapa gegeten en gedronken. Dit houd in een klein biertje en een tapa, overal verkrijgbaar voor 1,5-2 euro.
De tweede dag spaarde we onze benen voor de 3 uur durende wandeling, maar toen het er op aankwam bleek de tour vanaf een ander punt te vertrekken dan we dachten, dat ging dus niet door. Vlak daarvoor hadden we tevergeefs lang gezocht naar reis mogelijkheiden naar Madrid en slaapplekken daar, en de hele dag weinig gedaan om de benen te sparen voor de wandeling. één van de drie dagen daar hebben we dus niks gedaan en daar baalde we van. We gingen naar een waterpijpbar om thee te drinken en waterpijp te roken, wat ook geen succes werd. Vanwege de anti-rook wet gebruiken ze een soort ander spul wat wel gerookt mag worden, zonder tabak, wat smaakt naar benzine en zeker veel slechter voor je is dan waterpijptabak.

De dag daarna (de laatste dag) besloten we nog wat leuks te doen en hebben we elektrische fietsjes gehuurd. Dit was geweldig. We kregen een route door de bergen aanbevolen, wat ons een goed idee leek. Nadat de weg opeens ophield kwamen we op een iets kleiner paadje terecht, wat uitliep op een mountainbike route. Op de opvouwbare kleine elektrische fietsjes racede we lekker over de stenen heen tot we op een pad uitkwamen wat zelfs te voet erg moeilijk passeerbaar was. We hebben erg gelachen, hier en daar de fietsjes opgetild en uiteindelijk dezelfde route terug genomen. `s avonds hadden we veel te veel gekookt, en dat maar gedeeld met de mensen uit het hostel. Ze vonden dat ze er wat terug voor moesten geven, dus we hoefden de afwas niet te doen en kregen een biertje aangeboden.

De volgende dag wijn we vroeg opgestaan om vervolgens met blablacar naar Madrid te gaan. Na veel woestijn en droogte gezien, en wat geslapen te hebben, kwamen we rond 2 uur aan in Madrid. Daar bleek dat de bus naar Sacedon (een plaatsje waar we wat wilden kanoen en op de camping relaxen) geannuleerd te zijn, helaas reed er maar 1 op een dag. Toen besloten we om `s avonds de nachtbus naar barcelona te pakken en daar een paar dagen op de camping te slapen.

We hebben onze tassen achtergelaten in een kluis, en zijn madrid in gegaan. Madrid is vast een hele mooie stad, maar het was zo verschillelijk warm dat je het idee had dat je gefrituurd werd in de zon, dat we niet zo veel hebben gezien en veel in de schaduw hebben gezeten. We hebben een beetje rondgelopen en wat pleintjes bezocht, een was zo groot dat we bijna moesten rennen om niet levend gebakken te worden. Maar madrid is zeker de moeite waard om nog een keer te bezoeken als het wat minder warm is.

De bus `s nachts was niet erg comfortabel om in te slapen, en toen we smorgens om 7 uur de bus uit moesten duurde het nog 2 uur voordat we wakker werden. Die 2 uur hebben we doorgebracht in een cafe, waar we gezocht hebben naar een camping. Uiteindelijk op onze telefoons een goedkope camping gevonden in El Masnou, aan het strand en met een zwembad... en 10 minuten lopen van het treinstation. Eenmaal aangekomen op de camîng hebben we lekker bij het zwembad gechilled en nog een beetje bijgeslapen.

De andere dagen op de camping hebben we veel gerelaxed aan het strand en aan de zee, en zijn we eindelijk een beetje bruin geworden (en eline beetje verbrand). Het was chill en goedkoop om zelf te koken, dus de camping was een goed idee. Een van de laatste dagen zijn we naar barcelona gegaan. We hebben parc guell, het huis wat gaudi heeft ontworpen en de sagrada familia gezien. `s avonds hebben we Debbie, Suus, Paulien en Ruud (familie van Eline) ontmoet, en superlekker gegeten. Daarna wilden we uitgaan met Debbie en Suus, maar helaas had Glenn de verkeerde broek en slippers aan. Toen hebben we lekker op het strand gezeten en wat biertjes gedronken, en zijn we uiteindelijk terug gaan lopen naar de stad om te wachten op de eerste metro. Op de camping stond dat hij om 5 uur zou gaan, maar hij ging uiteindelijk pas om 6 uur. Dus hebben we in de hitte van het metrostation zitten wachten op de metro... het is daar echt belachelijk heet. Uiteindelijk terug op de camping waren we superblij om weer in ons bedje te liggen. Helaas brandde we weer om 10 uur de tent uit. De laatste dag hebben we niet zo veel gedaan, behalve moe zijn, en af en toen een duikje nemen in het zwembad.

De volgende dag gingen we met Ruud en Paulien mee in de auto. Ze gingen toevallig naar huis, en wij mochten meerijden!! superchill! We hadden om 8 uur afgesproken, dus we gingen netjes om 7.10 uitchecken, om vervolgens de trein te pakken om 7.30. Helaas was de meneer van de camping chaggerijnig, en moest je volgens de regels smiddags uitchecken, dus na lang gehannis hebben we uiteindelijk om 7.50 de trein gepakt en kwamen we bijna een half uur te laat aan in Barcelona. Gelukkig waren Ruud en Paulien er nog, dus konden we alsnog meerijden. Helemaal naar Carcassonne :)

Carcasonne is leuk, we hebben op de muur gewandeld en een crepe gegeten. Na een uur of 4 wijn we de weg weer op gegaan, om te liften naar toulouse. Het duurde ongeveer 2 uur om aan te komen bij Josse`huis. Daar zijn we nu, het is heel gezellig. Morgen gaan we naar de Dordogne, en nu gaan we slapen.

1. Monica:
    9 augustus 2013
    Nu pas 'n beetje bruin? Hoe is het mogelijk, terwijl jullie zoveel zonnige gebieden hebben bezocht. Het leest nog lekker weg jullie verslag. Ondanks de tegenslag als bijv. De bus niet rijdt en je lang in de hitte moet wachten, proef ik nog steeds het avontuur uit jullie verhaal. Ben zo benieuwd naar al jullie verhalen. Geniet van La France!! Dikke knuffels van Peter, Sjoerd, Monica
  2. Oma en opa:
    10 augustus 2013
    Hoi wat een verhaal daar moet je zowat een uur voor gaan zitten , wel spannend jullie hebben wel heel wat beleefd , ook leuk dat jullie nog met Reud en Paulien mee konden rijden. Bij ons gaat ook alles goed , we zijn dinsdag nog een keer met Sjoert naar het bommeer geweest en hebben daar geroeid . Nauw ik zou zeggen verder gauw tot ziens ,en nog een goede reis verder naar huis.
  3. Coby Ouwersloot:
    10 augustus 2013
    Hey Geng, doe niet so skir! (zeggen Ba en Siem....)
    Het is soms wel afzien, maar dan heb je ook wat. Bruno en Marc zijn nu en Carcasonne, maar daar heb ik geen telefoonnummer van. Je zou Corrie kunnen bellen, voor hun nummer.
    Mocht je via Parijs naar huis gaan, dan zou je ook Marco kunnen bezoeken.
    Wij zijn benieuwd hoe jullie eruit zien, waarschijnlijk dunner en bruiner :) En, wanneer komen jullie naar huis?
    Nog veel plezier, bisous
    mère et les frères
  4. Oma:
    10 augustus 2013
    weereen geweldig verhaal. Tante Lisa(zus van opa) logeerde bij mij en ik heb het haar voorgelezen..Ze vond het ook geweldig.Ondanks een beetje tegenslag genieten jullie nog steeds,blijf dat nog even doen . het is zo'n fantastische reis, haal er uit wat er in zit.
    veel liefs voor jullie van mij. oma.