Terugkomst in Europa, en drie landen in 1 dag!

30 juli 2013 - Granada, Spanje

Momenteel zitten we in een hostel in Granada, een prachtige stad in zuid-spanje.

Aangekomen in Tanger stapte stapte we uit in een vrij modern, glazen treinstation. Eenmaal buiten kwamen de taxichauffeurs op ons af als wespen op honing. Omdat we meer zin hadden om rustig te genieten van de stad sloegen we ieder aanbod af en liepen we 6 km langs de kustlijn naar de medina.
Het hotel zag er goed uit voor de prijs, dus boekten we twee overnachtingen.
We hebben vooral wat rondgelopen, een oud paleis bezocht en gegeten bij plaatjes voor locals.
Vanaf Tanger ville ging alleen een boot naar Tarifa, waar we een bus bij inbegrepen zat naar Algeciras. Omdat we wel heel dichtbij waren gingen we een dagje naar Gibraltar, terwijl we sliepen aan de spaanse kant, in La Linea.
Gibraltar was erg gaaf, alsof je Londen in 1900 binnenstapt. Het was onderhand al vrij laat (we kwamen er halverwege de dag achter dat het in spanje 2 uur later was)dus de winkeltjes waren al dicht, maar we hebben heel wat gezien, en koffie gedronken op het terras. Dit ging niet helemaal zoals het normaal gaat. Je bent in Engeland, de obers spreken alleen Spaans, en ze accepteren alleen ponden. Natuurlijk hadden wij alleen euro's bij ons maar gelukkig betaalde een vrouw die verderop zat de 2,5 pond, en zei: mijn dochter is op reis in Nederland, ik hoop dat ze daar ook geholpen wordt, what comes around, goes around.
Na de wandeling terug naar Spanje stierven we van de honger en hebben we lekkere tapas gegeten.
We hadden alles wat we niet meer nodig hadden bij elkaar geraapt, om op te sturen naar Nederland via de post, omdat de backpacks veel te zwaar waren om lekker mee te lopen.
Toen we de doos met spullen netjes dichtgeplakt hadden om het te versturen bleek het 10,3 kilo te zijn en mochten we 60 euro neerleggen, dat was wel een flinke tegenvaller, op internet hadden we 3 euro per kilo gezien, en we verwachtte ongeveer 7-8 kilo te versturen.
Daarna gingen we verder, liftend naar Malaga. Dit ging een stuk lastiger dan verwacht, we hebben er uiteindelijk 4 uur over gedaan om aan te komen in Marbella, waar we wat hebben gegeten en gedronken, en toen maar de bus pakte naar Malaga.

We zitten al weer veel te lang op internet, op zoek naar vervoer en slaapplekken in Madrid en Barcelona, dus de rest komt binnenkort, nu hebben we vierkante ogen en een drang om weer naar buiten te gaan.

1. Oma:
    31 juli 2013
    weer een goed verhaal. hopelijk zijn jullie ogen intussen weer rond zodat je goed kunt kijken om van het vervolg va je geweldige vakantie te genieten. Ik denk dat Spanje niet minder mooi is dan Marokko.
    Tot de volgende keer,xxx
  2. Coby Ouwersloot:
    6 augustus 2013
    Lieve Glenn en Eline,

Ondertussen weet ik dat jullie in Barca zitten vlakbij de camping waar we hebben gekampeerd in 2008!
    Heerlijk zo'n reis, waarin een dag echt 24 uur duurt!
    Ik denk dat jullie nu snel naar France zullen vertrekken. Omdat jullie al veel Frans hebben gesproken in Marokko, zal de taal geen problemen meer opleveren.
    Zelf ben ik gisteravond thuisgekomen uit Nice. Met donder en bliksem landde het vliegtuig in Rotterdam..... Welkom thuis!
    Nog veel plezier en mooie momenten!

Bisous, maman, Bastien eet Simon